Zkoumáním a pozorováním mechů a lišejníků se zabývali žáci páté a šesté třídy. Zajímavá beseda se odehrála v každém ročníku zvlášť.
Lektorka Kateřina Dvořáková seznámila mladé přírodovědce se zajímavostmi z oblasti světa mechů a lišejníků. Žáci tak měli možnost poznat různé druhy těchto organizmů, např. terčovku bublinatou, pukléřku či vzácný lišejník provazovku, která je bioindikátorem čistého životního prostředí. Dozvěděli se, že u nás v ČR se vyskytuje na 1750 druhů lišejníků a cca 800 druhů mechů.
První část žáci strávili venku v blízkosti školy, kde si žáci nejdříve připomněli, jaký je rozdíl mezi mechem a lišejníkem, kde se tyto organizmy vyskytují, jak se rozmnožují a jaký je jejich význam. Poté bylo úkolem dětí vyhledávat ve skupinách zástupce mechů a lišejníků, určovat je pomocí zapůjčených karet a všímat si jejich těla.
Při venkovní výuce si žáci zahráli také hru na symbiózu a rozmnožování rostlin.
Některé zástupce mechů a lišejníků vzala paní lektorka s sebou zpět do školy. V učebně pak děti tyto zástupce zkoumaly a pozorovaly pomocí binokulární lupy.