Domů5. TřídaTřídy se na chvilku proměnily v dílny…

Třídy se na chvilku proměnily v dílny…

Jaké je být designérem si vyzkoušeli žáci ze druhé až páté třídy. Ve škole jsme totiž měli projektový den. Z Karlových Varů za námi přijely lektorky z tamní galerie Supermarket WC, přejmenované na Dizajnpark (opravdu s měkkým i).

Výroba vlastních autíček z kartonu a ze dřeva nadchla nejen kluky, ale i holky, které si návrhy vozidla užily. Když lektorka Katka vyzvala žáky k tomu, aby sdělili, k čemu by se dalo autíčko použít, děti chrlily jeden nápad za druhým – bonboniéra, krabička na zápalky, penál, krabička na poklady… Lukáše napadlo, že by se daly v autíčku převážet vzkazy…

Při samotné realizaci děti nejvíce bavila práce s kladivem. Kluci si svá auta vylepšili nad rámec zadání. Použili izolepu jako čelní sklo, vyrobili si sedačky, přidali papírové vychytávky. „Vytunili“ si své vozidlo k dokonalosti.

Po dílně se dřevem čekala na kreativce dílna s textilem. Zde se účastnici dozvěděli něco více o galerii a pojmu design. Prohlédli si, jak to vypadá v karlovarském Dizajnparku. Diskutovali o tom, co to vlastně design je. Názory se lišily. Ve finále si každý mohl zkusit jaké to je být designérem. Žáci si vyrobili vlastní razítka z moosgumi (pěnovky). Zadání však bylo omezené. Žáci měli použít jednoduché nebo geometrické tvary. Na stěny dřevěné kostky, kterou si sami obrousili, si nalepili  vystřižené tvary. Na papír provedli zkoušku, aby zjistili, jak se jim razítka povedla. Teprve poté tiskli na textilní pytlík. S lektorkou děti krátce zhodnotily práci v dílně. Jedním slovem měly popsat, co v dílně tvořily či zažily. Závěrečnou reflexi jsme si pak vedly samy každá ve své třídě. Ve druhé třídě děti kreslily silnice, po kterých jezdily. Třeťáci, čtvrťáci a páťáci hodnotili, jak se jim práce líbila, jak se jim dařilo a co zajímavého jim dílny přinesly.

Důležité bylo, že si projektový den žáci užili a práce je bavila.

Míša, Terka, Jana, Lenka, Eliška, Lída a Markéta


Přejít nahoru